Skuteczne negocjacje ze Związkami Zawodowymi

Cele szkolenia:
Celem szkolenia jest dostarczenie Uczestnikom wiedzy i rozwój umiejętności w zakresie:
  • społeczno – ekonomicznych uwarunkowań negocjacji ze związkami zawodowymi
  • sposobów zawierania i wypowiadania układów zbiorowych pracy oraz innych porozumień pomiędzy związkiem zawodowym a pracodawcą 
     roli i zadań przedstawiciela pracowników w procesie negocjacji z pracodawcą
  • pozyskiwania informacji kluczowych dla procesu negocjacji
  • strategii i technik negocjacyjnych
  • prowadzenia negocjacji przełamujących
  • prowadzenia negocjacji zorientowanych na cel
 
Ramowy program szkolenia

Specyfika negocjacji ze związkami zawodowymi - wprowadzenie
  • zasady zawierania umów ze związkami zawodowymi
  • rola przedstawiciela pracowników w procesie negocjacji
  • obszary prowadzenia negocjacji ze związkami zawodowymi
  • kto powinien uczestniczyć w negocjacjach – dobór reprezentantów
  • wymiary satysfakcji w negocjacjach ze związkami zawodowymi

Obszar sukcesu - przygotowanie do negocjacji
  • analiza celów i interesów w negocjacjach. Sposoby określania celów i formułowania stanowisk
  • zbieranie informacji
  • analiza BATNY i sojuszników w negocjacjach – jaką mamy siłę negocjacyjną.
  • rodzaje i wybór kryteriów obiektywnych
 
Obszar sukcesu – styl prowadzenia negocjacji
  • style negocjacji – szanse i zagrożenia
  • podstawowe pojęcia w negocjacjach. Negocjacje pozycyjne i problemowe.
  • uwarunkowania negocjacji zorientowanych na cel.
  • uwarunkowania negocjacji zespołowych; podział ról w zespołach i zakres odpowiedzialności
 
Obszar sukcesu – proces negocjacji
·         organizacja przestrzeni: gdzie najlepiej prowadzić rozmowy
·         jak budować konstruktywną atmosferę rozmów
 
Obszar sukcesu – sposoby i zasady skutecznej argumentacji
  • zasady doboru argumentów oraz formułowania ustępstw
  • język celu i język korzyści

Komunikacja w negocjacjach ze związkami zawodowymi
  • w jaki sposób przełamywać bariery w procesie negocjacji
  • kluczowa rola zadawania pytań
  • techniki aktywnego słuchania: parafraza, odzwierciedlanie, podsumowanie i klaryfikacja
  • uwarunkowania komunikacji w sytuacji silnych emocji
  • czym jest elastyczność komunikacyjna
 
Umiejętność prowadzenia negocjacji a osobowość negocjatora
  • czy są idealne cechy osobowościowe profesjonalnego negocjatora?
  • jak mamy styl prowadzenia negocjacji - autodiagnoza.
  • jakie cechy utrudniają prowadzenie negocjacji.

Konflikt – podstawowe zjawisko negocjacjach
  • czym jest konflikt społeczny i jakie płyną z tego wnioski dla negocjacji
  • przyczyny powstawania konfliktów; obszar informacji, relacji, wartości, struktury i interesów
  • procedury radzenia sobie z konfliktami bez poddawania się i bezpośredniej walki.

Zakończenie negocjacji: jak sformułować ostateczne porozumienie
  • rodzaje i rola porozumień w negocjacjach ze związkami zawodowymi
  • sposoby zamykania negocjacji
  • w jaki sposób zakończyć negocjacje jeśli nie osiągnięto porozumienia – budowa satysfakcjonujących relacji 
Czas trwania:
16 godzin
Najbliższe terminy:
Zadzwoń
Informacje:
(22) 318‑91‑66, (22) 318‑91‑67