Delegowanie zadań w zespole

Delegowanie zadań  jest procesem codziennym dla menedżerów i osób zarządzających – czasami zbyt codziennym aby dostrzegać potrzebę zmiany i doskonalenia w tym zakresie. Nasze szkolenie daje wiedzę oraz szereg praktycznych doświadczeń jak prawidłowo i efektywnie delegować zadania. Co może stać się przeszkodą i kiedy jej nie dostrzegamy? Jak to robić z należytą motywacją  i współpracą zespołu. W jaki sposób rozwijać i doskonalić ten obszar pracy menedżera? 

Adresaci szkolenia: kadra menedżerska wszystkich szczebli zarządzania
 
Cele:
  • zdobędziesz wiedzę o delegowaniu zadań jako skutecznej metodzie zarządzania
  • poznasz skuteczne metody delegowania zadań
  • zdobędziesz narzędzia pomocne w doskonaleniu samodyscypliny, konsekwencji i osiągania celów zawodowych
  • zwiększysz samodzielność swoich podwładnych
  • będziesz świadomy swojego wpływu na rozwój organizacji, w której pracujesz
Metody szkolenia:
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • wykład interaktywny
KOMUNIKACJA
  • Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się;
  • Spójność komunikacyjna;
  • Elementy skutecznej komunikacji z pracownikiem (mowa ciała, głos, słowa);
  • Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika;
  • Język reaktywny i proaktywny;
  • Zaangażowanie w rozmowę, słuchanie pracownika i pozytywne myślenie – lepsze zrozumienie potrzeb pracownika;
  • Praktyczne zasady komunikacji budującej motywację pracownika;
DELEGOWANIE ZADAŃ JAKO ELEMENT ZARZĄDZANIA
  • Czym jest delegowanie?
  • Delegowanie – konieczność czy przywilej osoby kierującej;
  • Zasady delegowania obowiązków;
  • Najczęściej popełniane błędy w procesie delegowania i jak ich unikać;
  • Delegowanie jako proces;
  • Delegowanie w organizacji, cele i korzyści dla pracownika i dla szefa;
  • Zasady efektywnego delegowania;
  • Mądre delegowanie według modelu WARTO;
  • Kryteria i zasady delegowania ;
  • Styl kierowania – autodiagnoza;
  • Ćwiczenie grupowe – jaki styl zarządzania preferujesz;
  • Delegowanie zadań adekwatnie do motywacji i kompetencji pracownika;
  • Media społecznościowe jako narzędzie rozwoju pracownika;
  • Trudne rozmowy jak je prowadzić – fakty czy opinie?
  • Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, pozytywnej i negatywnej;
KOMPETENCJE
  • Sposób wykorzystania i dopasowania kompetencji do zadań;
  • Style zarządzania i kierowania;
  • Poziom dojrzałości pracownika a dobór stylu zarządzania wg  Blancharda;
  • Analiza stylu kierowania – test;
  • Analiza dojrzałości pracownika – siatka;
  • Role zespołowe M. Belbina;
  • Definiowanie kluczowych kompetencji na stanowisku menedżerskim;
  • Definiowanie kluczowych kompetencji na stanowiskach pracowniczych;
  • Systemy ocen kompetencyjnych;
  • Zarządzanie ludźmi w oparciu o kryterium kompetencji i motywacji;
CELE JAKO SKUTECZNY ELEMENT DELEGOWANIA ZADAŃ
  • Metoda przekazywania celów oraz uzyskiwania zobowiązań;
  • Reguła kaskadowości celów;
  • Opracowanie i przekazanie zadań.;
COACHING MENEDŻERSKI
  • Istota coachingu menedżerskiego;
  • Określanie i osiąganie celów;
  • Wydobywanie zasobów;
  • Słuchanie i zadawanie pytań;
  • Udzielanie informacji zwrotnych;
KONTROLA
  • Samokontrola pracownika;
  • Metody zbierania informacji o działaniach pracownika (obserwacja);
  • Analiza zakłóceń, błędów, braku oczekiwanych efektów, wyciąganie wniosków;
  • Działania korygujące pracownika;
 
Czas trwania:
16 godzin
Najbliższe terminy:
Zadzwoń
Informacje:
(22) 318‑91‑66, (22) 318‑91‑67