Delegowanie zadań jest procesem codziennym dla menedżerów i osób zarządzających – czasami zbyt codziennym aby dostrzegać potrzebę zmiany i doskonalenia w tym zakresie. Nasze szkolenie daje wiedzę oraz szereg praktycznych doświadczeń jak prawidłowo i efektywnie delegować zadania. Co może stać się przeszkodą i kiedy jej nie dostrzegamy? Jak to robić z należytą motywacją i współpracą zespołu. W jaki sposób rozwijać i doskonalić ten obszar pracy menedżera?
Adresaci szkolenia: kadra menedżerska wszystkich szczebli zarządzania
Cele:
- zdobędziesz wiedzę o delegowaniu zadań jako skutecznej metodzie zarządzania
- poznasz skuteczne metody delegowania zadań
- zdobędziesz narzędzia pomocne w doskonaleniu samodyscypliny, konsekwencji i osiągania celów zawodowych
- zwiększysz samodzielność swoich podwładnych
- będziesz świadomy swojego wpływu na rozwój organizacji, w której pracujesz
Metody szkolenia:
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- wykład interaktywny
KOMUNIKACJA
- Autodiagnoza własnego stylu komunikowania się;
- Spójność komunikacyjna;
- Elementy skutecznej komunikacji z pracownikiem (mowa ciała, głos, słowa);
- Poczucie własnej wartości, a świadomy wpływ na poczucie wartości pracownika;
- Język reaktywny i proaktywny;
- Zaangażowanie w rozmowę, słuchanie pracownika i pozytywne myślenie – lepsze zrozumienie potrzeb pracownika;
- Praktyczne zasady komunikacji budującej motywację pracownika;
DELEGOWANIE ZADAŃ JAKO ELEMENT ZARZĄDZANIA
- Czym jest delegowanie?
- Delegowanie – konieczność czy przywilej osoby kierującej;
- Zasady delegowania obowiązków;
- Najczęściej popełniane błędy w procesie delegowania i jak ich unikać;
- Delegowanie jako proces;
- Delegowanie w organizacji, cele i korzyści dla pracownika i dla szefa;
- Zasady efektywnego delegowania;
- Mądre delegowanie według modelu WARTO;
- Kryteria i zasady delegowania ;
- Styl kierowania – autodiagnoza;
- Ćwiczenie grupowe – jaki styl zarządzania preferujesz;
- Delegowanie zadań adekwatnie do motywacji i kompetencji pracownika;
- Media społecznościowe jako narzędzie rozwoju pracownika;
- Trudne rozmowy jak je prowadzić – fakty czy opinie?
- Zasady udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej, pozytywnej i negatywnej;
KOMPETENCJE
- Sposób wykorzystania i dopasowania kompetencji do zadań;
- Style zarządzania i kierowania;
- Poziom dojrzałości pracownika a dobór stylu zarządzania wg Blancharda;
- Analiza stylu kierowania – test;
- Analiza dojrzałości pracownika – siatka;
- Role zespołowe M. Belbina;
- Definiowanie kluczowych kompetencji na stanowisku menedżerskim;
- Definiowanie kluczowych kompetencji na stanowiskach pracowniczych;
- Systemy ocen kompetencyjnych;
- Zarządzanie ludźmi w oparciu o kryterium kompetencji i motywacji;
CELE JAKO SKUTECZNY ELEMENT DELEGOWANIA ZADAŃ
- Metoda przekazywania celów oraz uzyskiwania zobowiązań;
- Reguła kaskadowości celów;
- Opracowanie i przekazanie zadań.;
COACHING MENEDŻERSKI
- Istota coachingu menedżerskiego;
- Określanie i osiąganie celów;
- Wydobywanie zasobów;
- Słuchanie i zadawanie pytań;
- Udzielanie informacji zwrotnych;
KONTROLA
- Samokontrola pracownika;
- Metody zbierania informacji o działaniach pracownika (obserwacja);
- Analiza zakłóceń, błędów, braku oczekiwanych efektów, wyciąganie wniosków;
- Działania korygujące pracownika;