Co to jest marketing?
- podstawowe zasady i definicje przedstawione w kontekście działania przedsiębiorstwa
Marka i jej pozycjonowanie:
- ECOmarka czym jest, czym się charakteryzuje, identyfikacja wizualna, świat symboli. logo
- Korzyści wynikające z posiadania marki z punktu widzenia producenta
- Korzyści wynikające z posiadania marki z punktu widzenia konsumenta
Postrzeganie marki:
- Test skojarzeń słownych
- Test zdań niedokończonych
- Test rysunkowy
Pozycjonowanie marki:
Prezentacja wyników badań dotycząca postrzegania ekologicznych firm i produktów oraz oczekiwań klientów dotyczących szeroko rozumianych aspektów ekologii w życiu codziennym
Segmentacja rynku jako podstawa planowania marketingowego:
- Czym jest proces segmentacji rynku
- Kryteria opisujące konsumentów
- Kryteria opisujące wzorce konsumpcji
- Wielkość i dynamika segmentu
- Przykładowy proces segmentacji
Jaki jest twój klient? – identyfikacja klientów docelowych firmy:
- Klient indywidualny vs. Instytucjonalny
- Identyfikacja klientów
- Czynniki wpływające na zachowanie konsumenta na rynku
- Motywy postępowania klientów
Polityka produktu w powiązaniu z procesem segmentacji i wyborem klientów docelowych:
- Pojęcie substytutu,
- Sezonowość produktów
- Produkt – jego ujęcie bazowe, materialne, globalne
- Rozwój produktu
Dystrybucja i kanały sprzedaży produktów ekologicznych:
- Rodzaje dystrybucji
- Budowanie wizerunku miejsca sprzedaży