Ewidencja księgowa i rozliczanie środków w ramach POKL

  1. Omówienie aktów prawnych dotyczących kwalifikowalności i księgowości projektów finansowanych z POKL
  2. Zasady kwalifikowalności wydatków dot. ewidencji .
  3. Zasady dokumentowania wydatków rzeczywiście ponoszonych
    • Wydatki rzeczywiście poniesione.
    • Dowody wydatków
    • Dokumentowanie zakup sprzętu, sprzętu używanego.
    • Podatek VAT, a projekty.
    • Dokumenty dotyczące leasingu
    • Budowa planu kont przystosowanego do potrzeb rozliczania projektu
    • Wyodrębnienie ewidencji środków pieniężnych
    • Rejestracja rozrachunków (należności i zobowiązań)
    • Wkład własny i jego dokumentowanie
    • Ujęcie przychodów z dotacji
    • Dokumenty projektu
      • zasady sporządzania dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków
      • zasady i terminy przechowywania dokumentacji projektu
      • systemy wewnętrznej kontroli funkcjonalnej i obiegu dokumentów
      • zasady opisywania i oznakowania dokumentów
  4. Księgowanie dowodów księgowych (praktyczne aspekty zastosowania zasad.)
  5. Zmiany w polityce rachunkowości i w zakresie obiegu i kontroli dokumentów
  6. Archiwizacja dokumentów księgowych dot. projektów.
  7. Błędy w prowadzeniu ewidencji księgowej projektów

 

Czas trwania:
16 godzin
Najbliższe terminy:
Zadzwoń
Informacje:
(22) 318‑91‑66, (22) 318‑91‑67