Wystąpienia publiczne, kontakty z mediami - trening medialny

  1. Komunikacja jedno- i dwustronna (uświadomienie uczestnikom procesów zachodzących w komunikacji jedno- i dwustronnej, wykorzystanie jej funkcji w budowaniu skutecznych komunikatów prasowych).
    • Wprowadzenie
    • Ćwiczenie rozgrzewające
  2. Rodzaje materiałów prasowych
    • Informacja prasowa/news (rodzaje, rola, podział informacji prasowych, przykłady)
    • Backgrounder (charakterystyka, zastosowanie)
    • Teczka prasowa (zawartość, kiedy używać)
    • Ćwiczenie 1. – „Wartość tytułu” – dzięki któremu uczestnicy wypracowują cechy artykułu, który w pierwszej chwili zainteresuje czytelnika
  3. Przygotowanie informacji prasowej (na jakie pytania powinniśmy odpowiedzieć w informacji prasowej)
    • Elementy podstawowe (tytuł, lead (5 rodzajów), rozwinięcie, background)
    • Elementy techniczne (długość, czcionka, akapity, elementy dodatkowe: logotyp, zdjęcia, wytłuszczenia)
    • Proces planowania (jak przygotować się do stworzenia informacji prasowej)
    • Przykłady
    • Ćwiczenie 2. – tytuły i leady, praca w dwuosobowych grupach
    • Cechy dobrej informacji (konkrety, liczby, cechy wielkiego świata, forma)
    • Najczęściej popełniane błędy
    • Ćwiczenie 3. – Informacja prasowa: nabranie umiejętności tworzenia efektywnych informacji prasowych
  4. Dystrybucja informacji prasowej/e-komunikat (wskazówki co do tytułu, treści maila i załączników)
  5. Follow up (pierwszy krok do budowania relacji z dziennikarzem)
  6. Przygotowanie materiałów na konferencję prasową
    • Specyfikacja materiałów (materiały podstawowe, zasady, zaproszenie, sprawy operacyjne)
    • Zastosowanie (przykłady)
  7. Efektywne relacje z mediami elektronicznymi w praktyce
    • Trening form komunikacji z mediami: praca z dziennikarzem, operatorem i kamerą telewizyjną. Poszczególne ćwiczenia uczestników warsztatu będą nagrywane, a następnie na bieżąco analizowane z całą grupą
  8. Formy obecności w mediach (teoria, język dziennikarzy)
    • 100% - tak zwana „setka” (100% wizji i fonii): krótka wypowiedź, komentarz do pytania dziennikarza. Jak odpowiedzieć, by nie dać szansy dziennikarzowi na „ cięcie” wypowiedzi i przeinaczenie jej sensu?
    • Wywiad „one to one” - jak o niego zabiegać, jak korzystnie w nim wypaść?
    • Rozmowa w studiu (kilku rozmówców – każdy z inną tezą, jak sprawić by moja była najbardziej przekonująca?)
    • Konferencja prasowa (rodzaje w zależności od celu)
    • Konferencja prasowa z użyciem prezentacji
    • Komunikacja kryzysowa – jak efektywnie odpierać tzw. nagonkę dziennikarską w sytuacji „kryzysowej”. Jak odpowiadać na napastliwe pytania, telefony. Jak się zachować, gdy jest się nagabywanym w drzwiach gabinetu, na korytarzu czy pod domem
  9. Formy obecności w mediach – bezpośrednia komunikacja z dziennikarzami i praca z kamerą
    • 100% - trening umiejętności udzielania krótkich ale rzeczowych odpowiedzi na pytania dziennikarzy . Zapis tv i wspólna analiza
    • Wywiad „one to one” - inscenizacja sytuacji rozmowy z dziennikarzem. Trening, zapis tv i analiza
    • Rozmowa z kilkoma rozmówcami (jak wypaść najkorzystniej) – inscenizacja, zapis tv i analiza
    • Konferencja prasowa z użyciem prezentacji - konkurs. Uczestnicy szkolenia zostaną podzieleni na 5 zespołów 2 osobowych. Każdy tandem będzie miał za zadanie przygotować konferencję prasową i na niej wystąpić. Pozostali uczestnicy szkolenia będą oceniać dokonania kolegów używając punktacji
    • Trening sytuacji kryzysowych. Zapis tv i analiza
  10. Efektywne public relations w otoczeniu instytucji publicznej
    • PR w codziennych działaniach instytucji publicznej
    • Budowanie wizerunku jednostki wśród opinii publicznej i w mediach – zasady postępowania
    • W jaki sposób budować współpracę z dziennikarzami? – media relations
    • Jak, kiedy i gdzie organizować spotkania z prasą, telewizją, radiem?
  11. Medialne formy prezentacji osiągnięć, celów i działań instytucji publicznej
    • Formułowanie wypowiedzi z wykorzystaniem zasad retoryki
    • Redagowanie wypowiedzi o prawidłowej konstrukcji i stylistyce
    • Wypowiedzi zorientowane na cel – jak skonstruować przemówienie o określonym charakterze?
    • W jaki sposób przygotować się do wypowiedzi, aby stworzyć dobry wizerunek instytucji?
    • W jakiej kolejności przedstawiać informacje, w zależności od wypowiedzi?
    • Z przekazywania informacji o działaniach instytucji publicznej
    • W jaki sposób przygotować i przedstawić:
      • Komunikat medialny
      • Oświadczenie
      • Sprostowanie
      • Notkę prasową
      • Zaproszenie prasowe
      • Zasady organizacji i przebiegu konferencji prasowej

 

Czas trwania:
16 godzin
Najbliższe terminy:
Zadzwoń
Informacje:
(22) 318‑91‑66, (22) 318‑91‑67