Do udziału w kursie zapraszamy:
- wszystkie osoby zajmujące się sprzedażą
Cele szkolenia:
Poprawa systematyczności pracy
- Ze względu na uświadomienie wagi całego procesu, a nie tylko jego fragmentów, co zazwyczaj ma miejsce w praktyce
- Poprzez nauczenie praktycznego stawiania celów oraz oceny osiąganych efektów
Rozwój praktycznych umiejętności negocjacyjnych i obsługi klientów
- Służą temu elementy warsztatowe zawarte w tym szkoleniu, które powodują szybkie otrzymanie informacji zwrotnej od grupy
- Interaktywność zajęć powoduje szybkiego przetworzenie wiedzy ze szkolenia na praktycznie działania we współpracy z klientem
Inspiracja do poszukiwania nowych rozwiązań w codziennej pracy
- Ogromną siłą tego szkolenia jest wskazanie na pewne prawidłowości zachowań występujące u ludzi, a nie narzucenie schematów zachowań negocjacyjnych. Przeszkolone osoby zaczynają samodzielnie poszukiwać nowych, innowacyjnych rozwiązań w celu ich wypróbowania w codziennej praktyce
- Wytworzone w czasie zajęć postawy przekładają się na późniejsze relacje w firmie poprawiając współpracę pomiędzy uczestnikami i tworząc atmosferę współpracy
Ramowy program szkolenia:
Przygotowanie
- planowanie
- stawianie celów według kryteriów SMART
- identyfikacja czynników pomocnych oraz niekorzystnych podczas wizyty handlowej
Podejście do klienta
- pozyskiwanie informacji o otoczeniu klienta i o nim samym
- zjawisko "pierwszego wrażenia" co to jest i jak je można kształtować
- składniki oddziaływania niewerbalnego na klienta
- pojęcie trójkąta zachowań
Prezentacja
- nadanie struktury prezentacji
- przekształcanie cech oferty w korzyści dla klienta
- metoda "łańcucha argumentacji"
- umiejętne postępowanie z zastrzeżeniami klienta
- techniki kierowania procesem podejmowania decyzji
- posługiwanie się pytaniami w różnych fazach rozmowy handlowej
Zamknięcie
- rozpoznawanie sygnałów zakupowych
- pomyślne zakończenie rozmowy handlowej
- budowanie relacji do dalszych kontaktów handlowych
Administracja
- poznanie pozytywnego wpływu poprawnej administracji na skuteczność spotkania i zarządzanie danymi.
- uświadomienie roli czynności administracyjnych w całym procesie sprzedaży.
Ocena wyników
- analiza osiągniętych wyników
- określenie czynników, które przyczyniły się do sukcesu
- określenie przeszkód lub umiejętności do poprawy
Metodyka zajęć:
- wykłady
- ćwiczenia grupowe
- ćwiczenia indywidualne - rozwiązywanie problemów
- dyskusje grupowe