Kierowanie zespołem

Kierowanie jak pisze J. Stoner, to praktyka świadomego i ustawicznego kształtowania organizacji. Aby robić to sprawnie, należy znać podstawowe funkcje kierownika, zasady rządzące procesami społeczno psychologicznymi zachodzącymi w zespołach, umieć budować autorytet i zaufanie zespołu. Zatem w dzisiejszych czasach nie wystarczy być kierownikiem - trzeba być przywódcą, jednak każdy przywódca musi mieć wiedzę  na temat kierowania.

Celem szkolenia jest:

  • Poznanie kluczowych funkcji kierowniczych
  • Zidentyfikowanie umiejętności potrzebnych do efektywnego zarządzania zespołami pracowniczymi
  • Zrozumienie zasad dobrze funkcjonującego zespołu
  • Uzyskanie wiedzy na temat typów/ról zespołowych pracowników
  • Pogłębianie wiedzy na temat doboru modelu kierowania do możliwości i sytuacji pracowników
  • Poznanie własnego stylu kierowania ludźmi
  • Uzyskanie wiedzy o budowaniu efektywnego systemu komunikacji w zespole
  • Poznanie elementów motywowania środkami materialnymi i niematerialnymi
  • Budowanie świadomości o sprawnym i elastycznym zarządzaniu.

Korzyści: Nabycie wiedzy i umiejętności w obszarze psychologicznych i socjologicznych aspektów kierowania zespołem. Poznanie kluczowych zasad pracy kierownika, jak również zasad budowania autorytetu i zaufania. Poznanie i przepracowanie metod planowania zadań i czasu. Zdobycie wiedzę na temat tego jak dzielić zadania wśród członków zespołu.

Poznanie zasad indywidualnego dopasowania systemów motywacyjnych do potrzeb poszczególnych osób i zespołów z wykorzystaniem dostępnych środków. Pozyskanie nowej wiedzy i umiejętności w komunikowaniu się w ramach zespołu oraz skutecznego zarządzania jego pracą z wykorzystaniem motywującej funkcji kontroli kierowniczej.

Metody pracy stosowane podczas szkolenia:
Zajęcia obejmują trening oparty na technikach pracy z grupą

  • zajęcia warsztatowe
  • ćwiczenia,
  • dyskusja moderowana,
  • testy,
  • analiza przypadku,
  • symulacje.
Czas trwania: 2 dni szkoleniowe
 
Tematyka szkolenia:
  1. Kierowanie zespołem pracowników – odpowiedzialność kierownicza
    • Funkcje kierownicze – planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola
    • Proces kierowania
    • Elementy dobrze funkcjonującego zespołu
    • Rodzaje zespołów
    • Role w zespole
  2. Planowanie pracy zespołu
    • Określanie celu i jego operacjonalizacja
    • Narzędzia planowania
    • Podejmowanie decyzji - ustalanie priorytetów
    • Cykl PDCA
  3. Organizowanie pracy zespołu
    • Podział zadań
    • Delegowanie zadań i uprawnień
    • Decentralizacja i centralizacja pracy
    • Weryfikacja zasobów względem planowanych zadań
  4. Motywowanie zespołu
    • Istota motywacji
    • Teoria potrzeb
    • Typologia pracowników
    • Co motywuje ludzi w organizacji (koło motywacji)
    • Pozapłacowe środki i zasady pobudzania motywacji
    • Co w motywowaniu jest ważne dla kierownika
  5. Kontrola kierownicza
    • Motywująca funkcja kontroli
    • Metody i techniki kontroli kierowniczej
    • Znaczenie monitoringu zadań
    • Udzielanie motywującej informacji zwrotnej – kontrola i weryfikacja wyniku
    • Style komunikacyjne
    • Przepływ informacji - sieci komunikacyjne w organizacji
 
 
Czas trwania:
16 godzin
Najbliższe terminy:
Zadzwoń
Informacje:
(22) 318‑91‑66, (22) 318‑91‑67