Cele:
- Zdobycie wiedzy na temat zastosowania odpowiedniego sposobu motywowania, który będzie możliwy do zrealizowania (potrzeby firmy) i który będzie skuteczny (potrzeby pracowników);
- Poznanie psychologicznych zasad motywowania – motywatory niematerialne;
- Rozpoznanie sposobów przezwyciężania trudności w motywowaniu pracowników;
- Nabycie umiejętności analizowania błędów w motywowaniu;
- Podniesienie umiejętności doboru odpowiednich narzędzi motywowania w zależności od sytuacji biznesowej, etapu rozwoju pracownika, sytuacji wewnątrz zespołu pracowników;
- Poznanie i zrozumienie wagi czynników determinujących proces motywacyjny.
Ramowy program szkolenia:
Jeśli chcesz motywować innych – zacznij od siebie
- Sprawność szefa w zarządzaniu
- Spójność w działaniu
- Zaangażowanie i wiedza
- Automotywacja
- Koszty braku motywowania
Motywacja, jako proces – motywujące działanie organizacji
- Współczesne modele motywacji - różne typy zadań wymagają innych motywatorów
- Najbardziej praktyczne teorie motywacji, – co działa u innych, może nie działać u nas
- Mity i fakty na temat motywowania – obserwacje, których możesz dokonywać sam/a
- Motywacja pozytywna i negatywna
- Wartości jako motywatory
- Motywowanie w zależności od dojrzałości pracowników
- Gdzie się kończy motywowanie a zaczyna manipulowanie
Czynniki determinujące proces motywacyjny
- Jak określać motywujące cele
- Motywujące współzawodnictwo
- Eliminacja dysfunkcji zespołu
- Komunikacja jako element systemu motywacyjnego
- informacja zwrotna
- rozmowa oceniająca
- style funkcjonowania społecznego - Inspirowanie ludzi do rozwoju
- Delegowanie zadań
- Szefowskie expose.