Zarządzanie zmianą

Cel ogólny: Zdobycie wiedzy na temat zarządzania zmianą w organizacji oraz nabywanie i doskonalenie umiejętności wdrażania zmian i reagowania na sytuacje trudne.

Adresaci szkolenia: Szkolenie przeznaczone jest dla kadry zarządzającej.
 
Cele szczegółowe:
  • Zrozumienie procesu zmian w organizacji
  • Rozwój umiejętności menedżerskich związanych z przygotowaniem i prowadzeniem zmian
  • Poznanie sposobów prezentowania pracownikom korzyści wynikających z wprowadzania zmian i zrozumienie konieczności takich działań
  • Rozpoznanie reakcji na zmiany różnych grup pracowników
  • Określenie głównych barier we wprowadzaniu zmian
  • Poznanie zasad prowadzenia skutecznej kampanii informacyjnej w procesie zmian –  komunikacja w zmianie
  • Zmiana postrzegania sytuacji (od poczucia zagrożenia do osobistego rozwoju)
  • Poznanie metod wspierania pracowników w procesie zmiany
  • Poznanie zasad i doskonalenie umiejętności radzenia sobie z emocjami w procesie zmiany
Korzyści dla uczestników
 
Co uzyskają uczestnicy szkolenia po jego ukończeniu:
  • Wiedzę na temat mechanizmów rządzących procesem wdrażania zmian organizacyjnych
  • Wiedzę na temat skutecznego wdrażania zmian w organizacji
  • Wiedzę na temat: motywacji, celów, rodzajów i istoty zmian
  • Wiedzę na temat: cyklu procesu zmian i procesów grupowych w sytuacji zmiany
  • Umiejętność radzenia sobie z oporem pracowników podczas wdrażania zmian
  • Umiejętność skutecznej komunikacji w trakcie wdrażania zmian
  • Umiejętność diagnozy potrzeb informacyjnych i nastawienia pracowników na różnych etapach zmiany
  • Umiejętność skutecznego radzenia sobie z emocjami
  • Umiejętność wspierania pracowników w procesie zmian
  • Zrozumienie procesu zmian
Metody szkoleniowe
Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi. Uczestnicy są aktywnie włączani w proces szkoleniowy. W trakcie zajęć wykorzystywane są metody: gry szkoleniowe, symulacje, ćwiczenia indywidualne i grupowe, case-study, dyskusja moderowana, praca w parach, praca w małych grupach, mini wykład.
 
 
ISTOTA, PRZYCZYNY I CHARAKTER ZMIAN W ORGANIZACJI
  • Zmiany w organizacji – potrzeby i źródła zmian organizacyjnych
  • Różne podejścia do inicjowania zmian organizacyjnych
  • Kreowanie idei zmian
  • Proces zmiany organizacyjnej
  • Mechanizmy rządzące procesem z mian w organizacji
  • Opór wobec zmian – umiejętne rozpoznawanie i pokonywanie
  • Przygotowanie strategii zmian - określenie i akceptacja ram zmian.
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ – ROLA LIDERA W ZMIANIE
  • Rola lidera w zmianie - zarządzanie, a przywództwo
  • Społeczno - psychologiczne aspekty zmian
  • Osoba lidera w zmianie – jego przekonania i nastawienia
  • Otwarta komunikacja jako źródło autorytetu w zmianach.
PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU DO ZMIAN
  • Cykl procesu zmian i procesów grupowych w sytuacji zmiany
  • Cele i motywacje, wartości - inspirująca koncepcja zmian
  • Opór pracowników podczas wdrażania zmian
  • Emocje w zmianie – skuteczne radzenie sobie z emocjami
  • Budowanie zaangażowania i rozwój osobisty poprzez zmiany
  • Warunki skutecznej przemiany - 6 kroków.
UWARUNKOWANIA POWODZENIA ZMIANY (TRÓJFAZOWY MODEL ZMIANY PLANOWEJ)
  • Inicjacja
  • Implementacja
  • Instytucjonalizacja
PLANOWANIE PROCESU ZMIAN
  • Zmiana a kultura organizacyjna i klimat organizacyjny
  • Określenie ograniczeń krytycznych
  • Agenci zmian, kim są i jak ich zidentyfikować.
  • Taktyka zmian - plan komunikacji w zmianach
  • 7 zmiennych McKinsey’a
  • 5 SIŁ PORTERA
  • Analiza SWOT
  • Twarde i miękkie aspekty zmian - prognozowanie powodzenia zmian
REALIZACJA ZMIAN
  • Cele w zmianach - idea poprawy i zerwanie z przeszłością.
  • Płynna realizacja zmian
  • Monitorowanie i ewaluacja procesu zmian.
  • Wzmacnianie postaw i przekonań w zmianie - utrwalanie dobrych nawyków w zespole.
  • Co wspiera, a co utrudnia proces zmian – aktywne reagowanie na trudności.
 
Czas trwania:
16 godzin
Najbliższe terminy:
Zadzwoń
Informacje:
(22) 318‑91‑66, (22) 318‑91‑67