Zarządzanie zadaniami w czasie

To w jaki sposób wykorzystujemy czas i jaki mamy do niego stosunek, może przesądzić o sukcesie lub porażce w życiu nie tylko zawodowym, może przesądzić również o zdrowiu lub chorobie, a także o tym czy cieszymy się dobrym samopoczuciem czy tez żyjemy w napięciu i stresie.      

Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności na temat tego:

  • Jak harmonijne zarządzać zadaniami w pracy i życiu osobistym
  • Jak zdiagnozować indywidualne przeszkody w efektywnej organizacji pracy własnej i wykorzystania czasu
  • Jak formułować cele w sposób jasny i motywujący
  • Jak wykorzystać i dobrać odpowiednie metody planowania i ustalać priorytety
  • Jak pozbyć się presji pilnych spraw i działać efektywniej

Metody pracy stosowane podczas szkolenia:

  • zajęcia obejmują mini wykłady oraz trening psychologiczny oparty na technikach pracy z grupą
  • ćwiczenia,
  • dyskusja moderowana,
  • kwestionariusze,
  • analiza przypadku, symulacje, gry
  • warsztat  
Ramowy program szkolenia:                
  1. Diagnoza podstawowych barier w zarządzaniu zadaniami w czasie
    • Rozpoznanie swych mocnych i słabych stron w organizacji pracy
    • Zarządzanie czasem z uwzględnieniem zegara biologicznego
    • Czynniki wpływające na zarządzanie czasem
    • Działanie przekonań i metafor na temat czasu
  2. Reguły zarządzania zadaniami w czasie
    • Formułowanie celów
    • Analiza spójności celów
    • Operacjonalizacja celu
    • Techniki i metody planowana czasu
    • Kryteria, elementy i rodzaje planowania
    • Narzędzia planowania
      • ustalanie terminów i ram czasowych planowanych działań
      • ograniczanie zakresu i kontrola swoich zadań
    • Priorytety – sprawy ważne i pilne – praktyczne teorie
      • określenie zadań pilnych, ważnych i mniej istotnych
      • podział nakładu czasu  na poszczególne kategorie
    • Określanie priorytetów według celów
    • Program GTD - kolekcjonowanie, analizowanie, porządkowanie, przeglądanie   i realizacja
    • Filozofia KAIZEN a proces wprowadzania zmian
  3. Kontrola czasu i identyfikacja przyczyn jego strat
    • Dzienniki aktywności – na co tracisz czas
    • Identyfikacja „złodziei” czasu
    • Zarządzanie zadaniami w czasie a organizacja przestrzeni
    • Zobowiązania i kradzież czasu –naucz się odmawiać
    • Właściwy dobór zadań, które można delegować
    • Zasady jasnego i precyzyjnego przekazywania zada
  4. Podsumowanie
    • Lista kontrolna - indywidualny plan wdrożenia
Czas trwania:
16 godzin
Najbliższe terminy:
Zadzwoń
Informacje:
(22) 318‑91‑66, (22) 318‑91‑67