Profesjonalna obsługa klientów

Do udziału w kursie zapraszamy:
  • menedżerów wyższego i średniego szczebla (Key Account Manager, Account Manager)
  • przedstawicieli handlowych
  • sprzedawców usług finansowych
  • osoby reprezentujące firmę w bezpośrednich kontaktach z Klientem
Cele szkolenia:
  • rozumienie znaczenia orientacji na Klienta w ich pracy
  • doskonalenie umiejętności poprawnego komunikowania się z Klientem
  • wykorzystanie umiejętności wywoływania dobrego wrażenia na Kliencie
  • podniesienie umiejętności odpowiadania na obiekcje i wątpliwości Klienta
Ramowy program szkolenia:
Znaczenie profesjonalnej obsługi Klienta
  • kim jest Klient i dlaczego firma kładzie nacisk na kulturę obsługi
  • kryteria oceny jakości usług - na co Klient zwraca uwagę
  • potrzeby Klienta
Kształtowanie pożądanego wizerunku pracownika
  • analiza profilu kompetencji osoby obsługującej Klienta (umiejętności, wiedza, postawy)
  • wybrane techniki autoprezentacji
Komunikacja interpersonalna - klucz do powodzenia w kontakcie z Klientem
  • kanały komunikacji
  • bariery komunikacji i sposoby ich pokonywania
  • "Pozytywna postawa" - wykorzystanie komunikacji niewerbalnej w bezpośrednim kontakcie z Klientem
  • okazywanie zainteresowania Klientowi - techniki aktywnego słuchania
  • sztuka prowadzenia dialogu (tematy, pytania, argumenty) - standard "Zachowań werbalnych"
Dialog reklamacyjny
  • zasady postępowania z trudnym i/lub zdenerwowanym Klientem
  • przewidywanie i reakcja na zastrzeżenia - sposoby odpierania zarzutów
  • sposoby przekazywania niepomyślnych informacji
  • pozytywne pożegnanie Klienta
Asertywność w kontakcie z Klientem      
  • zachowania typowe dla osoby asertywnej
  • prośby i odmowy bez niepotrzebnych emocji
  • radzenie sobie z krytyką
Metodyka zajęć:
  • warsztaty
  • ćwiczenia grupowe
  • analizy przypadków
  • gry symulacyjne
  • inscenizacje
  • arkusze obserwacyjne
  • zapis wideo

Polecane szkolenia uzupełniające:

Czas trwania:
16 godzin
Najbliższe terminy:
Zadzwoń
Informacje:
(22) 318‑91‑66, (22) 318‑91‑67